Bij ons staat uw privacy hoog op onze prioriteitenlijst. Wij verzamelen geen gegevens die we niet absoluut nodig hebben om uw bestelling te voltooien of aan onze verplichtingen te voldoen. Wij verwerken uw gegevens zorgvuldig en zorgen ervoor dat uw privacy gewaarborgd blijft.

Welke persoonsgegevens verwerken wij

Om onze diensten te leveren aan u, hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • NAW-gegevens
    Standaard hebben wij uw naam, adres, postcode en woonplaats nodig. Deze gegevens hebben wij nodig om onze facturen op te stellen, contact op te nemen en uiteraard voor onze administratie.

  • Bedrijfsgegevens
    Bent u als bedrijf klant bij ons? Dan hebben wij uw bedrijfsgegevens nodig zoals uw vestigingsadres en uiteraard uw bedrijfsnaam.

  • E-mailadres
    We gebruiken uw e-mailadres uiteraard om de facturen te sturen. Daarnaast kunnen we uw e-mailadres gebruiken om u belangrijke berichten te sturen over uw bestelling of account.

  • IP-adres
    We kunnen soms uw IP-adres gebruiken voor beveiligingsdoeleinden. Bijvoorbeeld om te zien via welk IP er op uw account is ingelogd of wijzigingen aangevraagd.

  • Betalingsgegevens
    Nadat uw bestelling is afgerond, krijgen wij van uw bank of creditcardmaatschappij de betalingsgegevens zodat wij deze gegevens kunnen verwerken in onze administratie.

Overige gegevens

Naast de persoonsgegevens in bovenstaand blok verzamelen wij ook enkele gegevens die niet gebruikt worden voor de afhandeling van uw bestelling. Het gaat hierbij om extra gegevens welke noodzakelijk zijn voor de uitvoering van onze taken.

  • Klantportaal
    Met behulp van ons klantportaal kunt u zelf uw gegevens beheren, diensten aanvragen en opzeggen. Hiervoor krijgt u van ons een wachtwoord om mee in te loggen naast uw e-mailadres. Uw inloggegevens bewaren we om de toegang tot uw account te beveiligen, zodat alleen u of mensen met wie u deze gegevens deelt kunnen inloggen.

  • Serverlogs
    Bezoekt u één van onze websites of wellicht het klantenpaneel? Dan wordt uw IP-adres, uw browser User-Agent en het tijdstip van uw bezoek vastgelegd in onze server logs. Deze gegevens gebruiken wij om onze sites te beveiligen tegen kwaadwillenden.

  • Overige gegevens
    Het is mogelijk dat wij soms gegevens krijgen die wij niet nodig hebben of tijdelijk nodig hebben. U kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld een gebruikersnaam of wachtwoord voor het aanpassen van uw website bij een andere partij. Deze gegevens gebruiken wij alleen om de nodige actie uit te voeren of om ondersteuning te bieden. Daarna worden deze gegevens, voor zover mogelijk, direct verwijderd.

Beveiliging van uw gegevens

Om te zorgen dat uw gegevens veilig zijn bij ons hebben wij enkele maatregelen genomen zodat uw gegevens niet in handen vallen van onbevoegden. Zo is toegang tot persoonsgegevens beveiligd door middel van een e-mailadres en wachtwoord. Waar mogelijk wordt ook treetrapsautenticatie gebruikt.

We maken op al onze sites en verbindingen gebruik van SSL-certificaten voor een veilige overdracht van uw gegevens en communicatie met ons.

Derde partijen

Aangezien we het niet allemaal alleen kunnen doen, schakelen wij derde partijen in om ons te helpen met onze werkzaamheden. Wij delen gegevens met derde partijen in de volgende gevallen:

  • In het geval van het doen functioneren van ons bedrijf en ondersteuning van onze diensten
    Hierbij kunt u denken aan de koppeling met ons boekhoudprogramma of de koppeling met een externe dienst als de registrar voor het registreren van uw domeinnamen en SSL-certificaten.

  • In het geval van het uitvoeren van een wettelijke verplichting
    Een vordering kan ons verplichten om uw gegevens met de politie te delen.

Bewaartermijn

Wij bewaren uw gegevens nooit langer dan we moeten of nodig hebben. Bent u geen klant meer bij ons? Dan verwijderen we uw gegevens direct per de opzegdatum. Uiteraard zijn wij nog wel wettelijk verplicht om deze in onze archieven te bewaren tot zeven jaar na de verwijdering.

Uw privacyrechten

Als klant heeft u altijd het recht op beheer van uw eigen gegevens. U kunt hierbij aanspraak maken op het volgende:

  • Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen;

  • Inzien, wijzigen of laten verwijderen van de precieze persoonsgegevens die we hebben;

  • Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik.

Wilt u gebruikmaken van de mogelijkheid? Neem dan contact op met ons op privacy@tnpdigital.nl.

Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), heeft u ook het recht om bij de Authoriteit Persoonsgegevens een klacht in te dienen als u vindt dat we u niet op de juiste manier helpen.

Let op: Om niet zomaar uw gegevens op te sturen naar een onbevoegde, kunnen we u vragen om u te identificeren.